Veelgestelde Vragen

Winkel

1. Hebben jullie een winkel?

Hoewel we zelf geen winkel hebben, werken we nauw samen met de Gabian-boetiek in de Kloosterstraat waar we continu enkele van onze zitmeubels te koop aanbieden.
Bekijk ons huidig aanbod

Herstofferen

1. Welke stofmerken bieden jullie aan?

Indien je een specifiek wens hebt bekijken we dit graag, onze vaste merken zijn:

2. Wat zijn ecologische meubelstoffen?

Ecologisch duurzame meubelstoffen vormen een integraal onderdeel van onze hernieuwings-filosofie, omdat ze een positieve impact hebben op het milieu en de natuurlijke hulpbronnen behouden. Deze stoffen worden op verantwoorde wijze geproduceerd met aandacht voor duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Ze zijn vaak gemaakt van biologisch afbreekbare materialen, natuurlijke vezels en gerecyclede grondstoffen, zoals recycled PET flessen. Het recyclen van PET-flessen tot stoffen vermindert niet alleen de hoeveelheid afval in het milieu, maar vermindert ook de behoefte aan nieuwe grondstoffen. 

De productie van ecologisch duurzame meubelstoffen omvat ook het gebruik van milieuvriendelijke kleurstoffen en chemicaliën om de negatieve impact op het waterverbruik en waterverontreiniging te minimaliseren. De focus ligt op het verminderen van de CO2-uitstoot en het optimaliseren van het energieverbruik tijdens het productieproces. Bovendien wordt bij de vervaardiging van deze stoffen vaak rekening gehouden met ethische arbeidsomstandigheden en sociale verantwoordelijkheid, waarbij eerlijke en duurzame praktijken centraal staan. Hierdoor dragen ecologisch duurzame meubelstoffen niet alleen bij aan een schonere en groenere planeet, maar ook aan een meer ethische en verantwoorde industrie.

Door te kiezen voor meubelstoffen die zijn gemaakt van recycled PET flessen en andere duurzame materialen, kan je een positieve impact hebben op het milieu en bijdragen aan een circulaire economie. Deze bewuste keuze helpt bij het verminderen van afval, het behoud van natuurlijke hulpbronnen en het verlengen van de levensduur van meubelstukken.

De synergie tussen ecologisch duurzame meubelstoffen en de hernieuwbare filosofie stimuleert een gezamenlijke inspanning om samen te werken aan een duurzame en milieuvriendelijke toekomst voor de volgende generaties.

3. Herstofferen jullie antieke meubels?

Bij Atelier TAK ligt de focus op stoffering van moderne, vintage en mid-century zitmeubels waarbij we gebruikmaken van hoogwaardige materialen en vakmanschap. Hoewel we ons steeds verder aan het verdiepen zijn in de klassieke technieken is dit momenteel niet onze expertise.

Waardebonnen

1. Kan ik een waardebon schenken?

Tof dat je iemand wil verrassen met een leuk en duurzaam cadeau. Je kan bij ons een waardebon aankopen voor een bedrag naar keuze.

2. Hoe lang is een waardebon geldig?

Een Atelier TAK waardebon blijft geldig tot 2 jaar na aankoop, de vervaldag staat duidelijk vermeld op de bon.

3. Hoe koop ik een waardebon?

Neem contact op met ons om een waardebon aan te kopen.

Offerte

1. Wat kost herstofferen?

De kosten voor een herstoffering variëren nogal sterk afhankelijk van de staat van het zitmeubel, de techniek en de gekozen stof. Op basis van enkele foto's en een toelichting kunnen we doorgaans wel al een richtprijs geven. Voor een detailofferte nodigen we je graag uit in ons atelier waar je een ruime selectie aan staalboeken kan bekijken.

Neem contact met ons op

2. Verkopen jullie ook meubelstoffen?

Ja, je kan bij ons ook terecht voor de aankoop van meubelstoffen. Maak gerust een afspraak om ons assortiment te bekijken en de perfecte stof voor uw project te vinden.

3. Bieden jullie transport aan?

Ja, wij bieden transportmogelijkheden aan voor klanten die niet zelf over vervoer beschikken. We maken gebruik van de deelwagens van Poppy, een ecologisch verantwoorde keuze. Zo worden uw meubels op een duurzame en milieuvriendelijke manier getransporteerd.

4. Wat na goedkeuring offerte?

Onze standaard vervolgstappen na acceptatie van een offerte:

1. Goedkeuring: gelieve deze offerte digitaal te ondertekenen
2. Aanbetaling: we sturen een voorschotfactuur gelijk aan de kosten van de grondstoffen
3. Bestelling: na ontvangst van het voorschot bestellen we de benodigde materialen
4. Planning: we stemmen in onderling overleg een startdatum en planning af
5. Projectuitvoering: de uitvoering van een project duurt gemiddeld 6 tot 8 weken
6. Oplevering en betaling: tijdens de oplevering volgt de afrondende betaling

Betalen en facturen

1. Hoe kan ik betalen?

We geven de voorkeur aan elektronische betalingen voor een snelle en veilige ervaring.
 
Je kan ter plaatse betalen via

  1. Elke creditcard of betaalkaart met een Visa-, V-PAY-, Mastercard-, Maestro-, American Express-, Discover-, Diners Club- en Union Pay-logo, evenals NFC-betalingen via Google en Apple Pay.)
  2. Payconiq

Je kan thuis betalen via een overschrijving met je vertrouwde bank-app, onze factuur bevat hiervoor een handige QR code.

2. Kan ik een factuur ontvangen?

Bij elke opdracht ontvang je automatisch een (voorschot)factuur via e-mail #PapierloosWerken